Fläskfile Tapenade..

ca 4 port

1 stor fläskfilé, putsad
3 dl grädde
2 dl creme fraiche
2 msk soya
4-5 msk tapenade
2 vitlöksklyftor, pressade
salt & peppar


Lägg filén i en ugnsform. Rör ihop allt de andra och häll över filén. In i ugnen 175 C, ca 1 timme. Koka under tiden ris och gör en god sallad, gärna med svarta oliver i. När filén är klar så ta upp den ur såsen och skär i skivor. Rör om i såsen och lägg tilbaka den skivade filén. Klart!!
Jag serverade me god sallad, ris och vitlöksbröd till, de va super gott:)

 
 
 

 Smaklig måltid..


Kommentarer
Postat av: Anonym

uppdatera oftare!!!! =)

2009-04-20 @ 10:45:23
Postat av: *Sofie*

Vilken underbar blogg jag ramlade in på här, så mycket GOTT!!!

Tittar absolut in igen för att hämta inspiration=)

2009-04-22 @ 19:39:04
URL: http://frusofie.se
Postat av: Malin Inspiration&design

Hej på dig! Tack för dina SNÄLLA ord på min blogg. Jag blir så GLAD och vad kul att ni inspireras. Du, jag har fått frågan om tapeten så många gånger och TYVÄRR har den utgått. :( Vi hade tur som fick tag i ett par rullar på ett lager (för något år sedan). Däremot jag kan rekommendera en annan tapet som heter Eco Lotus. Den är skimrande och fin precis som vår halltapet.



Här nedan kan du se hur den ser ut uppsatt.

http://therez.se/2008/july/fondvaggen-eco-lotus.html#comment



Jag har även sett den uppsatt i en butik, den är väldigt snygg. :)



Hoppas du hittar liknade tapet som vår annars. :)

Lycka till!!/ Malin

2009-07-01 @ 21:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0