Stekt Falukorv med rotfruktsgratäng..

Dagens middag blev enkel,god och billig så här veckan innan lön, allt hade vi redan hemma=)...

ca 7 potatisar
1 stor morot
1 purjolök
Lite riven ost
2 vitlöksklyftor
1 dl mjölk
3 dl vispgrädde
2 tsk salt
peppar

Gör så här:
Sätt ugnen på 225°.
Skala och skiva potatis och morot.
Strimla purjolöken.
Blanda alla grönsaker och ost i en ugnssäker form.
Blanda mjölk, grädde, pressad vitlök, salt och peppar.
Häll blandningen över grönsakerna.
Tillaga i nedre delen av ugnen ca 45 min.
Serveras med stekt falukorv och en god sallad...

                                                                    
                                                           

Kommentarer
Postat av: Nakenhunden

Nä, jag hade i det i en och enhalv månad, det började lossna i nacken i helgen och så började jag tröttna på det..

Gud, va gott detta såg ut!! :)

Allt bra med dig?

Kramar

2008-11-18 @ 18:46:19
URL: http://nakenhunden.blogg.se/
Postat av: älskar mat

blir ännu godare om man har i rotselleri och palsternacka också..

2008-11-18 @ 18:53:21
Postat av: Nakenhunden

Jo, det knallar och går! :)

Vad händer i veckan då??

Kramar

2008-11-19 @ 09:35:45
URL: http://nakenhunden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan!

Jag har inte sytt nån till nån ännu, men det är några som har beställt nu!

Hoppas att det går bra bara så jag inte lovar för mycket!

Hur är det med dig då??

Kramar

2008-11-21 @ 07:55:47
Postat av: Nakenhunden

Det var jag som skrev!

Kram kram

2008-11-21 @ 08:07:55
URL: http://nakenhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0