Fiskgratäng.....

För 4 pers:

600 gram torsk
2 krm citronpeppar
1 1/2 msk vetemjöl
3 dl mjölk
1/2 fiskbuljong
1 kg potatis
1 1/2 mjölk
2 tomater
smör
salt, peppar

1: Sätt på ugnen på 225 grader
2: Lägg fisken i en smord ungsform, krydda med citronpeppar och salt. Tillaga i 6 min i ugnen.
3: Vispa ihop vetemjöl och mjölk. koka upp under omrörning och tillsätt 1/2 tsk smör och buljongen.Låt koka någon min
4: Skala och koka potatisen, hall av vatten och mosa, vispa ner mjölk och lite smör, krydda med peppar och socker.
5: Skeda upp moset runt fisken i formen och häll över såsen över fisken, skiva tomaterna och lägg dom ovanpå såsen. Höj temperaturen till 250 grader.
6: Ställ formen i övre delen av ugnen och gratinera 5-10 min, eller tills moset fått lite färg.

Jag gjorde en liten sallad på riven morot och äpple och serverade till...

                                             
4:

Kommentarer
Postat av: Nakenhunden

hej!

Ja visst blev det snyggt med granen! :)

Det är fint med riktig gran oxå, men lite jobbigt att ha det när man bor på tredje våningen...

Allt fint med dig??

Kramis

2008-12-02 @ 13:08:39
URL: http://nakenhunden.blogg.se/
Postat av: Nakenhunden

Jo, det är bra!

Har du jobbat mycket??

Kramis

2008-12-04 @ 09:41:30
URL: http://nakenhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0