Potatismos...

Tänkte ge er mitt recept på hemmagjort potatis mos, riktigt gott är de....

Ja kokar potatisen tills den blir mjuk, sen tar ja en gaffel och mosar lite försiktigt, häll i en klick med smör, en skvätt mjölk, krydda med vitpeppar och lite socker, inte för mycket socker för då blir de söt å de är vi inte ute efter...Sen tar ja gaffeln igen och mosar runt allt, eftersom ja vill ha lite klumpar i mitt mos så använder
ja gaffel, annars går de lika bra med elvispen...Men ja vill inte att mitt mos ska bli som pyre, de är inte gott...

Svårare än så är de inte=) Hoppas de ska smaka=)...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack sötnos, trivdes riktigt bra i den :)



Åhh har du socker i, det var nått nytt jag får testa! Hur är det med dig annars då? Va ett tag sen nu....

Kram

2008-10-22 @ 22:31:13
URL: http://myzjojo.blogg.se/
Postat av: Johanna

Oj hamnade hos Anni när jag klickade på ditt namn, har du missat och skrivit in hennes bloggadress istälet för din eller håller blogg.se på att flippa ur?

Jo med mig är det bra...har ju varit ute på lite kvällsäventyr med bilen idag :P

Kram

2008-10-22 @ 22:42:23
URL: http://myzjojo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0